» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
Petri net و مدلسازي سيستم هاي کنترل از راه دور سید مصطفی موسوی انابت 1402/02/28 دسته بندی : کامپیوتر 2

پروژه کارشناسی مهندسی کامپیوتر

Petri net و مدلسازي سيستم هاي کنترل از راه دور بر اساس اينترنت با استفاده از شبكه پتري‌

 

فهرست مطالب
Petri net و مدلسازي سيستم هاي کنترل از راه دور بر اساس اينترنت با استفاده از شبكه پتري‌    1
چكيده    4
كلمات كليدي    4
1- مقدمه    4
2- كاربرد تئوري شبكه پتري    5
3- تئوري كاربردي شبكه پتري    6
4- تعريف اساسي    7
4-1- ساختار شبكه پتري    7
شکل1.يک پتری نت    9
4-2- علامت‌گذاري شبكه پتري    9
تعريف شبكه پتري علامت‌گذاري شده    10
4-3- قوانين اجرا بر شبكه پتري    10
شکل2.    11
5-مدلسازي و كنترل از راه دور براساس اينترنت    11
شكل 3    13
مدل پتري نت    13
جدول1    14
شكل 5    17
آناليز پتري‌نت    17
شكل 6    18
6-نتايج    19

چكيده
امروزه استفاده از متدهاي مدلسازي در كارهاي صنعتي خصوصاً با گسترش علوم رايانه‌اي و افزايش سرعت پردازنده‌ها، كاربرد وسيعي پيدا كرده است. يكي از روشهاي مدلسازي استفاده از شبكه‌هاي پتري است كه در اين مقاله به بيان عملكرد آن مي‌پردازيم.
كلمات كليدي
شبكه پتري، شبيه سازي، سيستم، گذر، مكان، WebBase

مقدمه
شبيه سازي يعني ساختمان شبيه يك سيستم به هر صورت ممكن كه مي تواند از بعضي جهات با سيستم مرجع متفاوت باشد. هدف شبيه سازی ،مطالعه و بررسي سيستم مرجع مي باشد.اساس و رکن مدلسازی انتخاب مدل مناسب است . انتخاب مدل مناسب ،پارامترتعيين کننده ای است ،لذا در ابتدا بايد مدل را خوب شناخـت. هر نوع ارائه يا بيان يک سيستم را مدل مي گويند.مدل رفتار سيستم را بيان مي کند و از خواص مدلسازی،ساده سازی وايجاد يکنواختي ويگانگي است.يکي از روشهای مدلسازی استفاده از شبکه پتری می باشد.شبکه پتری در سال 62 توسط ادعای آقای کارل آدام پتری ابداع شد. وي بيشتر كار خود را روي سيستم اطلاعات قرار داد و گروههاي خاصي در آلمان و بسياري از كشورها تشگيل گرديدند تا تحقيقات روي كاربرد شبكه پتري را توسعه و گسترش دهند.ما در اين مقاله بعد از توضيحی مختصر در مورد پتری نت با ارائه يک مسئله کامل کاربرد پتری نت در مدلسازی سيستمهای WebBase را بررسی می کنيم.
کاربرد تئوري شبكه پتري
كاربرد عملي براي طراحي و تحليل سيستم ها به چندين طريق، ممكن مي‌باشد. يكي «شرح شبكه پتري به عنوان يك وسيله كمكي تحليل سيستم» است. براي اين كاربرد، تكنيك خاص طراحي جهت تعريف سيستم به كار مي‌رود. سيستم به عنوان شبكه پتري‌نت مدل مي‌شود و مدل شبكه آناليز مي‌گردد. از ديد تحليل يا آناليز، يافتن خطاي طراحي موجود مهم است و طراحي بايد مدل شود تا خطاها اصلاح شوند. اين طراحي تعريف شده، مي‌توانند به دفعات مدلسازي و آناليز شود. كاربرد فوق براي طراحي با شبكه پتري نياز به تبديل‌هاي مناسب بين سيتم طراحي شده و مدل شبكه پتري دارد. يك گزينه متقابل وجود دارد كه در آن تمامي طراحي و تعريف پروسه هابه صورت بخش‌هايي از شبكه پتري انجام شود. تكنيك‌هاي آناليز فقط وقتي انجام مي‌شود كه طراحي شبكه پتري بدون خطا باشد. پس مسأله، «انتقال شبكه پتري و يك سيستم واقعي در حال كار» است.
در دو ديدگاه فوق، تحقيقات مختلفي روي شبكه پتري صورت گرفته است. در اولي تكنيك‌هاي مدلسازي بايد توسعه يابد تا سيستم قابل ارائه با شبكه پتري باشد در دومي تكنيك‌هاي پياده‌سازي بايد توسعه يابد تا قابل ارائه توسط شبكه پتري‌نت باشد كه در هر حالت نياز به دانستن خواص شبكه پتري نت خواهيم داشت. كاربرد شبكه پتري، در مدلسازي و تحليل سيستم‌ها است. سيستم‌‌ها، ابتدا به صورت شبكه پتري مدل مي‌شوند، سپس مدل تحليل مي‌گردد. درك صحيح سيستم از نتايج تحليل، ما را به يك سيستم مفيد هدايت مي‌كند كه تحقيقات روي مدلهاي خود كار مدلسازي وآناليز مي‌باشد. (مدل سيستم پيچيده را به سيستم ساده تبديل مي‌كند).
تئوري كاربردي شبكه پتري
تئوري‌هاي شبكه پتري در دو جهت توسعه يافته‌اند
الف- كاربرد تئوري كاربردي شبكه پتري.
ب- تئوري تئوري خالص شبكه پتري
كاربرد شبكه پتري در مدلسازي سيستم‌ها، آناليز آنها و بازگشت نتيجه به سيستم مدل شده است كه اين بخش نياز به دانش دوباره حوزه كاري شبكه و تكنيكهاي آن دارد


خرید و دانلود | 29,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :25
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط